Divide: track by track review (1-6)

Afgelopen vrijdag kwam eindelijk het nieuwe album van Ed Sheeran uit! Ik ben, zacht uitgedrukt, een grote liefhebber van Eds muziek en ik was dan ook beyond excited. Vandaag review ik kort de eerste zes nummers van het album.  De rest volgt de komende dagen! Spoiler alert: ik vind alles geweldig.

De nummers kun je luisteren op YouTube door op de titel te klikken!

Eraser

Ik ben normaal niet van de rap, maar Ed Sheeran vormt daarop de uitzondering, zo ook bij dit nummer. Daarnaast vind ik de melodie ook heel erg gaaf; ik vind hem een beetje mysterieus klinken. Als laatste vind ik de tekst ook gewoon heel erg goed, iets wat ik persoonlijk erg belangrijk vind bij een goed nummer. Met zinnen als “I wish that love was a currency and the whole world was wealthy” maakt Ed een goed punt en laat hij zijn meesterskills voor songteksten schrijven zien.

Castle On The Hill

Dit was één van de twee nummers die als eerste werden uitgebracht, en vanaf het moment dat ik hem voor het eerst hoorde was ik verliefd. Het heeft die typische Ed Sheeran vibe waar ik zo van houd. Het enige minpuntje hiervoor is dat ik hem misschien een beetje over geproduceerd vind. Het had wat mij betreft wat simpeler gemogen; in live optredens met alleen Ed en zijn gitaar vind ik het nummer misschien nog wel leuker!

Dive

Na twee vrij snelle nummers kom je bij Dive weer aan bij een wat rustiger liedje. Toen ik het voor het eerst hoorde was ik bang dat ik het nummer wat te sloom zou vinden, maar het rustige couplet bouwt zich op naar het refrein, waar het iets meer kracht heeft. De lyrics zijn weer prachtig en ik vind het nummer een beetje een Thinking Out Loud feeling hebben. Daarnaast krijg ik echt kippenvel van de melodie bij “Before I dive right into you”, ik weet niet zo goed waarom.

Shape Of You

Shape Of You kent denk ik iedereen wel ondertussen. To be honest vond ik het nummer toen ik het de eerste keer hoorde niet zo geweldig. Maar na een paar keer luisteren ging ik het steeds meer waarderen en nu vind ik het toch wel heel tof! Het heeft wat meer een pop/hip hop sound, wat te verklaren is doordat het nummer oorspronkelijk voor Rihanna bedoeld was. Als het hele album zo geweest was had ik het wat minder gevonden, maar zo vind ik het precies goed als tegenhanger van de langzame ballads enzovoort.

Perfect

Dit is echt een van de liefste nummers die er bestaat in de wereld. Ed noemt het voortdurend zijn beste nummer van het album, en hoewel ik dit niet helemaal met hem eens ben, vind ik het wel heel erg goed. Wederom een prachtige melodie en ook van de simpele instrumentatie ben ik fan. Een schattig nummer wat geschikt is voor romantische momenten of voor als je gewoon even wil ontspannen.

Galway Girl

Het nummer Galway Girl is gemaakt samen met een Ierse band en toen Ed dat voor het eerst bekend maakte moet ik zeggen dat ik niet gelijk enthousiast was. Ik was wel erg benieuwd naar wat dat zou worden en ik ben zeker weten blij verrast! Hoewel ik had verwacht dat ik dit nummer dus niet zo leuk zou vinden, is het een van mijn favorieten. Het is heel anders dan andere nummers en ik vind het geweldig. Ik word super vrolijk van het Ierse gevoel! In dit nummer is ook weer Eds rap aanwezig, en wéér vind ik het heel erg tof. Als het aan mij zou zijn zou Ed nog veel meer van dit soort nummers maken!

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *