Divide: track by track review (7-12)

Twee artikelen in een week? I’m on a roll. Maar ik kon ook niet anders, want ik had het beloofd: het tweede deel van de review van Divide! Lees snel mee wat ik vond van de laatste 6 tracks van het reguliere album.

De nummers kun je luisteren op YouTube door op de titel te klikken!

Happier

Bij Happier komen we weer aan bij een rustig nummer. Het is volgens mij ook het eerste echt break up nummer wat op dit album staat. Wederom is het een prachtig nummer, dit keer met een bitterzoete ondertoon. Want hoewel de situatie van Ed (of de ik persoon uit het nummer) duidelijk erg naar is, is het tegelijkertijd een heel lief nummer, omdat hij het zichzelf kwalijk neemt en hij wel nog steeds het beste wil voor het meisje. Zoals dit waarschijnlijk al duidelijk maakt: de lyrics zijn weer prachtig, op de echte Ed Sheeran manier. Ze vertellen echt een verhaal en dat vind ik tof. Het nummer is gevoelig, maar erg spannende stukjes zitten er niet in. Wat simpeler dus, maar daardoor niet minder mooi.

New Man

De tekst van New Man is hetgeen wat ik het beste vind aan het nummer. Het is heel erg sassy, relatable voor een heleboel mensen en het past gewoon perfect. Een toffe, catchy melodie maken het plaatje compleet. Het is weer een van de snellere nummers van het album en ik zou dan ook niet verbaasd zijn als dit de volgende single wordt. Ik ben alleen niet zo fan van het outro, waarin het klinkt alsof de plaat bewogen wordt. Maar die laatste paar seconden kunnen voor mij dit nummer niet meer verpesten.

Hearts Don’t Break Around Here

We gaan met dit nummer weer door met de liefdes ballades. Dit is echter wel weer een positief liedje over hoe gelukkig in de liefde Ed duidelijk is momenteel. Waar ik in Happier misschien wat spannendere stukjes mistte, vind ik die in Hearts Don’t Break Around Here wel duidelijk aanwezig. Het refrein is echt duidelijk anders dan de coupletten, en het klinkt weer heel liefelijk, maar niet te. Wederom een mooie ballad.

What Do I Know?

What Do I Know? is echt zo’n nummer waarbij het het vooral om de boodschap draait; de wereld zou een hele hoop kunnen verbeteren door een beetje meer liefde, maar niemand luistert naar dat advies. Hoewel de boodschap dus vooral belangrijk is, is het daarnaast ook nog gewoon een leuk nummer. De instrumentatie is heel simpel, en echt een opbouw zit er niet in. Het blijft de hele tijd een beetje hetzelfde en daardoor is het niet een heel spannend nummer wat er meteen uitspringt bij het luisteren van het album. Toch krijgt Ed het voor elkaar me te boeien met het nummer en me het toch heel leuk te vinden. Ik weet ook niet hoe hij dat telkens doet.

How Would You feel (Paean)

Dit nummer is al wat langer uit. Ik zei bij Perfect dat dat een van de liefste nummers van de wereld was, maar How Would You Feel staat toch ook wel hoog op dat lijstje. Het is weer een rustige ballad, maar heel veel meer had ik bij deze lyrics ook niet gewild. Dat zou immers de verlegen stemming van het nummer volledig overhoop gehaald hebben. Ik kan me het verhaal bij dit nummer weer meteen voor me zien door Eds tekstschrijfkunsten en daar kan ik heel erg van genieten.

Supermarket Flowers

Het laatste nummer van het reguliere album is wat mij betreft één van de besten. Het is een gevoelig nummer dat Ed schreef over het overlijden van zijn oma. De simpliciteit van het nummer doen de prachtig verwoorde pijn van het nummer echt eer aan en elke keer als het voorbij komt breekt mijn hart opnieuw weer een beetje. Veel meer dan dat het een prachtig nummer is kan ik hier niet over zeggen.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *